vineri, 26 martie 2010

Ganduri


De vină sunt conducătorii - să zicem - sau păcatele oamenilor, de-o ajuns aşa scumpa noastră patrie, care, atunci când am venit noi în Sfântul Munte, era întâia ţară, cu toate bunătăţile. Ce să zicem? Ne pare rău de naţiunea noastră... dar să facem răbdare, că se vede treaba că s-au depărtat oamenii de adevăr şi de aceea conducătorii au devenit falşi, n-au avut grijă de naţiune şi uite, s-a ajuns acuma că milioane de români s-au împrăştiat în toată lumea ca să poată trăi. Auzi dumneata, n-are de lucru românul în ţara lui!

Dar vezi că noi, cu ocazia asta, ne îndepărtăm de Dumnezeu. Dacă lumea ar trăi mai modest, aşa, cât să aibă de ajuns, ar fi bine. Dar lumea, cu propaganda asta care a intrat în omenire, zice: «De ce să am casa aşa de mică? Am trei-patru copii, am de toate, dar de ce să nu am o casă mare, ca a celui de-acolo?» De-acuma, femeia îl trimite pe bărbatul său: «Du-te şi adă bani, să facem şi noi casa mai mare.» Moda, moda, moda! Vezi? Asta-i propaganda magică a satanei, ca să nu fie omul niciodată în pace, să nu se mulţumească cu atâta. Dar vezi cum spun bătrânii: «Întinde-ţi picioarele cât te ţine plapuma, că dacă te întinzi mai mult, te răceşti». Ar trebui omul să gândească aşa: «Acela are mai mulţi bani, şi-a facut casa mare, treaba lui, bine că poate. Eu sunt mulţumit ca am una mai mică şi chiar dacă mănânc mai 'prost', mă îmbrac mai 'prost', sunt stăpân în casa mea.» Nu! Fiecare vrea să fie ca celălalt. «De ce să nu am şi eu [...]?» Aşa-i omul. Moda!

Părintele DIONISIE de la Muntele Athos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu